Помоћ породици

Невладина организација - основана 1993

Razvoj programa za edukaciju višestruko ometene dece

 

 

 

Perkins International i Univerzitet u Beogradu- Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, organizovali su 10. i 11. novembra 2012. godine seminar „Razvoj programa za edukaciju višestruko ometene vizuelno oštećene dece“.

Seminar je otvorila dekanica Fakulteta za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju prof.dr Jasmina Kovačević koja je govorila o fakultetu i o reformi sisteme rehabilitacije i edukacije osoba sa ometenošću.

Prof.dr Nadežda Dimić i mr Stevan Nestorov su prezentovali rad na temu „Višestruko ometena gluva i nagluva deca u Republici Srbiji“. Zaključeno je da u svim školama za gluvu i nagluvu decu u Srbiji ima dece sa višestrukim smetnjama i da je, kako navode defektolozi, te dece sve više. Postoji blizu 400 sindroma koji u svojoj kliničkoj slici imaju i oštećenje sluha kao značajan odraz stanja. Specijalne škole bi trebale posebnu pažnju da posvete višestruko ometenoj deci, koja su u ovim školama sve uočljivija, posebno zbog inkluzije dece sa smetnjama u tzv. redovne škole.

Zatim je prof.dr Branka Jablan govorila o edukaciji višestruko ometene vizuelno oštećene dece u republici Srbiji.

Iskustvo iz Perkins International i svoje planove za rad u školi za slepu decu „Veljko Ramadanović“ izneli su Tatjana Medved, defektolog i Radmila Laban, direktorka Škole za decu sa oštećenjem vida „Veljko Ramadanović“.

Dennis Lolli iz Perkins International je govorio o višestruko ometenoj vizuelno oštećenoj deci u Balkanskom regionu. Vezano za inkluziju dece sa smetnjama u razvoju, ovaj stručnjak je izneo da se od zavisnosti od finansijskih sredstava u Balkanskom regionu inkluzija tumači na različite načine, ali je opšti trend približavanje dece svojim kućama, odnosno, novi domovi se definitivno neće graditi. Po njemu, specijalne škole će postati neka vrsta resursnih centara i u svim zemljama u okruženju će to najverovarnije izgledati drugačije zbog prilagođavanja uslovima.

Isabel Amaral je do tokom seminara, kroz grupni rad, edukativne radionice, video prikaze i predavanje, govorila o pristupu, intervenciji... Predstavila je različite metode rada sa višestruko ometenom decom i sve to potkrepila video prikazima slučaja.

Seminar je bio podsticajan da počnemo da razmišljamo o unapređivanju usluga za višestruko ometenu decu, koje je u populaciji dece sa smetnjama u razvoju sve više.