Помоћ породици

Невладина организација - основана 1993

Posvećenost i kreativnost u švedskim školama, Erasmus+

Ono što smo videli u švedskim školama za obrazovanje dece sa smetnjama u razvoju je INOVATIVNOST koja je postala zahtev vremena u kom živimo. Na žalost, informacije o novim metodama i sredstvima rada u Srbiju teško dolaze. Ono što je inovativno danas, već sutra nije. Ono što je u jednom društvu odavno napušteno, u drugoj sredini tek postaje aktuelno. Zato organizacija „Pomoć porodici“ sprovodi projekat “Da naše specijalne škole budu kao evropske” koji sprovodimo u okviru Erasmus+ programa koji finansira Evropska Unija. Tim stručnjaka koji realizuju neke od naših programa obrazovanja i stručnog usavršavanja bio je u poseti Švedskoj sa ciljem upoznavanja sa savremenim metodama rada sa decom sa smetnjama u razvoju i sa ciljem upoznavanja sa organizacijom rada škola za decu sa smetnjama u razvoju. Na osnovu toga napravili smo smernice za unapređivanje rada škola za obrazovanje dece sa smetnjama u razvoju u Srbiji.
*Na ovim fotografijama vide se ručno izrađena sredstva koja se koriste u terapiji senzorne integracije. U Švedskoj su uvideli da su potrebe dece sa smetnjama u razvoju i teškoćama senzorne integracije veće, pa im je za školu jedna ili dve senzorne sobe premalo da se zadovolje potrebe sve dece. Oni su sve hodnike i dvorište stavili u funkciju unapređivanja razvoja sposobnosti i veština, kao što su razvoj čula, ravnoteža, gruba i fina motorika. Ovde skupa oprema nije prioritet niti merilo kvaliteta, već ono što se koristi i kako se radi sa decom. Od prirodnih materijala, od običnih dasaka, industrijskih drvenih paleta i tekstila napravili su belu sobu, senzornu sobu i sobu za relaksaciju u kojoj se nalaze muzički uređaji, stolica za masažu… 
Senzorna integracija, koju kao terapiju sprovode spontano i svakodnevno, je proces tokom koga u mozak dolaze senzorne, odnosno čulne informacije iz svih naših čula. Informacije se zatim u mozgu obrađuju tako da dobijaju smisao što je preduslov da se na njih može odgovoriti nekom aktivnošću.
U ovom našem primeru radi se o pravom izboru i funkcionalnoj kombinaciji efikasnih metoda i sredstava rada u tretmanu dece sa autizmom i drugim smetnjama u razvoju.

FOTO ALBUM